5 Aralık 2009 Cumartesi

Köyümüz

Kırım Köyü Yozgat ilinin 23 km kadar kuzeyinde bulunur.
Köyümüzün yolu asfalt olmakla birlikte tayyip ve evci köyünden geçer. Adı nerden gelmiştir öğrenme şansım olmamakla birlikte; tatar millettinin köyde bulunmasının kırım türkleriyle ilgili olabileceği kanısında bulunmak yanlış olmayacaktır. Tatarca dilinde Kır (yer, bayır),ım (benim bana ait) anlamına geldiğini düşünürsek, benim yerim anlamında alınmış bir isim olanilir. Her ne kadar merkeze uzak bir köy olsa da Yozgat ile kopuk değildir. İlde de oldukça çok Kırımlı bulunmaktadır.


Öyle ki Yozgat'ın ileri gelenleri olacak kadar atılgan kişiler yetişmiştir. Mehmet DOĞAN ve Erol DOĞAN kardeşler zamanla bazı partilerde il ve ilçe başkanlıkları yapmışlardır. Ziya YARICI bakkal ziya diye anılarak yine Yozgat'ın tanınan kişlerinden olmuştur. Yine Hüseyin DURUSOY AKP yönetiminde bulunmuş, halen aktif siyasette görevine devam etmektedir.
Köy gençlerimizin çoğu köyden gitmekle beraber hemen hepsi Ankara Sincan ilçesine yerleşmektedir. Yine Köyümüzün insanlarından Menderes KÖKSAL kendini tanıtmış atılgan bir kişi olarak Sincan'da göze çarpmaktadır.

Köyümüz insanlarından yurtdışında (çoğunluk Almanya'da) olanların sayısı da azımsanmayacak kadar çoktur.
Her ne kadar köyümüzde tarım ve haycancılık yapılıyor olsa da; genel geçim kaynağı boyacılıktır. Müteahhitler ve taşeronlar da bulunmaktadır.

Köyümüz okumuş insan da çıkarmaktadır ve hemen tüm okumuş diye sıfatlandırdığımız insanların (Eğitimde öncülük yapmış, çok değerli ve asil insanlar Miktat amcanın çocukları" Uğur, Özger, Aliihsan, Veli AKÇADAĞ"nın, Necati ve Ahmet SARGIN'ın (bunlar akrabalardır) yeri ve anlamı köyümüz için apayrıdır) örnek karakterler olarak hafızamızda yer etmektedir.

Ben şahsen bilişim işi yapan biri olarak Ankara esnafında SEBİL BİLGİSAYAR firmasıyla söz sahibi olan Recep'in Osmanın çocuklarını (Yaşar, Adem, Bilal ve Erdoğan) gıpta ve sevgiyle anmadan geçemeyeceğim. Ticaretlerini öyle ilerletmişler ki burdaki bilgisayarcılara bile toplu satış yapacak kadar tanınmış, bilinmişlerdir.
Son söz: Ben köyümün tüm halkını seviyorum. Ve diliyorum herkes hayal ettiği hayatı yaşar. SAYGILAR.
Aydın TANIŞ

2 yorum:

  1. KÖYÜNÜZÜN İSMİ KONUSUNDA ACİZANE BİR BİLGİYİ PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
    YAZINIZIN BAŞINDA DA BELİRTİLDİĞİ GİBİ KIRIM'DAN ZAMAN ZAMAN TÜRKİYE YE OLAN GÖÇLERDE TATAR HALKI YERLEŞTİKLERE YERLERE KIRIM VEYA KIRIM'DAN GELDİKLERİ KÖYLERİN VEYA KASABALARININ İSİMLERİNİ KOYDUKLARI BİLİNMEKTEDİR.TAHMİNİME GÖRE İSMİN BURADAN GELDİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.
    BEN ASLEN AMASYA'YA GÖÇ EDEN KIRIM TÜRKLERİNDENİM.RAHMETLİ BABAM YOZGAT'IN BİR KÖYÜNDE VE ALACA'DA AKRABALARIMIZIN OLDUKLARINI SÖYLERDİ. AMA O GÜNÜN ŞARTLARINDA ARAMAK VE BULMAK MÜMKÜN OLAMADI.
    SAYGILARIMLA.

    RECEP KIRIM
    KONYA KIRIM TÜRKLERİ DERNEĞİ
    BAŞKAN YARDIMCISI

    YanıtlaSil
  2. Sayın Recep bey ilgi ve alakanızdan dolayı teşekkür ediyorum.
    Ayrıca bilgilendirmenize de cok memnun oldum.
    Köyümüzü ve biz tatarları onure ettiniz.
    Aramıza hoş geldiniz...

    YanıtlaSil

Yazdıklarınız size yakışanlardır

Ferhat Sargın’ın düğününden kareler.